اللهم عجل الوليک الفرج 

نويسندگان
جديدترين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس yamahdi78.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حمايت ميکنيم

خورشيد شيعه 

نقد و بررسی بازی Darksiders II / نمادهای کابالیستی در این بازی

همچنانکه محو تماشا بودم، «بره» نخستین مهر را گشود. ناگاه یکی از آن چهار موجود زنده، با صدایی همچون غرش رعد گفت: «بیا» نگاه کردم و اسبی سفید دیدم. سوار بر اسب، کسی را دیدم که کمانی در دست و تاجی بر سر داشت. او اسب را به جلو می راند تا در نبردهای بسیار پیروز شود و فاتح جنگ باشد. سپس بره مهر دوم را باز کرد. آنگاه شنیدم که موجود زنده دوم گفت: «بیا» این بار اسبی سرخ پدیدار شد. به سوار آن شمشیری داده شده بود تا قادر باشد صلح و سلامتی را از زمین بردارد و بجای آن هرج و مرج ایجاد کند. در نتیجه، جنگ و خونریزی، در همه جا آغاز شد. چون بره مهر سوم را گشود، شنیدم که موجود زنده سوم گفت: «بیا» آنگاه اسب سیاهی را دیدم که سوارش ترازویی در دست داشت سپس از میان چهار موجود زنده، صدایی به گوش رسید که می گفت «یک قرص نان گندم، یا یک کیلو آرد جو، به قیمت مزد روزانه یک کارگر باشد. اما به روغن زیتون و شراب آسیبی نرسان!». چون بره مهر چهارم را گشود، صدای موجود زنده چهارم را شنیدم که گفت: «بیا» ناگاه اسب سبز رنگ پریده ای ظاهر شد که سوارش «مرگ» نام داشت. او را ارواح مردگان دنبال می کردند. به آنها، اختیار و قدرت داده شد تا یک چهارم زمین را بوسیله جنگ، قحطی، بیماری و جانوران وحشی نابود کنند.”
 
متن بالا ترجمه ای از مکاشفات یوحنا در عهد جدید، باب ۶ آیات ۱ الی ۸ است. در این باب، عیسی که بره خداوند نامیده شده است در حال باز کردن مهر و مومهای کتاب و یا نامهای است که در دست راست خداوند قرار دارد. این کتاب ۷ مهر دارد که با باز کردن هر کدام از ۴ مهر اول، موجودی سوار بر اسب پدیدار می شود. این ۴ سوار معروف به Horsemen هستند. آنها نماد Conquest (پیروزی)، Famine (قحطی)، War (جنگ) و Death (مرگ) هستند. با گشودن مهر پنجم وی همراهان عیسی را که در راه خدا شهید شده اند مشاهده می کند که به خدا می گویند چه زمانی انتقام ما را از زمینیان خواهی گرفت؟ و خدا به آنها پاسخ می دهد اندکی صبر کنید تا همراهان شما نیز به شما ملحق شوند. با گشودن مهر ششم زمین به شدت می لرزد،ئ خورشید تیره می شود، ماه به رنگ خون در می آید و زمین دگرگون شده و مقدمات وقوع قیامت رخ می دهند که با باز کردن مهر هفتم آخرالزمان شروع شده و قیامت آغاز میشود. اگر انسان ها خطایی مرتکب شوند خداوند با فرستادن یکی از ۴ سوارکار بر زمین آنها را مجازات می کند. و با حضور هر ۴ سوارکار روی زمین قیامت آغاز می شود. به همین دلیل این ۴ سوارکار به “آورندگان قیامت” نیز معروفند.
داستان عنوان Darksiders نیز از همین بخش کتاب عهد جدید گرفته شده است.
در نسخه اول بازی، War، یکی از ۴ سوار کار، به زمین آمده و متوجه میشود که آخرالزمان آغاز شده است و جنگ میان شیاطین و فرشتگان همه چیز را نابود کرده است، بدون آنکه مهر هفتم را کسی باز کند. Charred Council (انجمن سوخته) “جنگ” را مواخذه کرده و وی را عامل وقوع آخرالزمان پیش از موعد مقرر می دانند. به همین دلیل قدرت هایش را (که شامل اسبش نیز می شود) از او سلب میکنند. Charred Council وظیفه ایجاد نوعی توازن و برابری را میان سه سرزمین بهشت، جهنم و زمین را دارند (که در کتاب مقدس با عنوان Three kingdoms از این سه سرزمین یاد شده است و در بازی نیز همین نام را دارند). “جنگ” از آن ها می خواهد که به او این اجازه را بدهند تا به زمین بازگردد و بی گناهی خود را ثابت کند. انجمن به او این اجازه را میدهند اما به همراه او نگهبانی می فرستند تا او را همراهی کند و در صورت لزوم “جنگ” را از بین ببرد.
داستان نسخه دوم بازی نیز همزمان با داستان نسخه اول اتفاق می افتد. شخصیت اصلی این نسخه “مرگ”، یکی دیگر از سوارکاران است و اسب او Despair نام دارد. او قدیمی ترین و به نوعی رهبر ۴ سوارکار است. رفتاری بی رحمانه با دیگران دارد و تنها برای اینکه درسی به “جنگ” بدهد دست چپ او را قطع کرده است. اما با این وجود به شدت مراقب دوستانش است و از آن ها پشتیبانی می کند. به همین دلیل وقتی خبر این اتفاق به گوش او می رسد قبول نمی کند که پرافتخارترین عضو گروه سوارکاران که همان “جنگ” است گناه کار باشد. به همین خاطر و بدون اجازه انجمن سوخته و با همراهی کلاغی به نام Dust، که مانند Watcher در نسخه قبل است، به مکانی به نام Abyss می رود. Abyss یا همان Underworld دنیایی بین سه سرزمین جهنم، بهشت و زمین است. بیشتر اتفاقات بازی در این مکان رخ می دهد. “مرگ” در اینجا متوجه می شود که راه اثبات بی گناهی برادرش، “جنگ”، نجات انسان ها و بازگرداندن آن ها به زندگی است. اما در این راه متوجه مسائل ناخوشایند دیگری میشود. اتفاقات و حقایقی که ممکن است به نابودی کل کائنات منجر شود.
این بازی با گرافیک و صداگذاری جذابی که دارد هر بازیکنی را جذب میکند. صنعت بازی سازی در چند سال اخیر نشان داده که هدفش فقط بازی و سرگرمی نیست.
بازی هایی که طی چند وقت اخیر منتشر شده اند میتوانند نمونه خوبی برای این حرف باشد. بازی هایی که به ملیت و مذهب اشخاص توهین میکند و یا با هدف کنترل ذهن و یا کنترل فرهنگ جامعه ساخته میشود.
بازی Darksiders II نیز یکی از این بازی هاست که به خوبی میتواند بدون آنکه متوجه بشوید ذهن شما را کنترل کند! به چند نمونه از نمادهای استفاده شده در این بازی اشاره میکنیم.
در نقشه ی این بازی مرحله ای با نام (Tree of life) یا همان “درخت زندگی” وجود دارد. درخت زندگی ( سفیرات ) یکی از نمادهای اسرار آمیز کابالاست که میتوانید برای مطالعه بهاینجا و اینجا مراجعه کنید.
 
درخت زندگی در بازی Darksiders II
یکی از نکات جالب در مورد این درخت در این بازی این است که موجودی تک چشم از این درخت مراقبت میکند و پس از نابودی او میتوانیم وارد این مرحله شوید.
 
 
تک چشم و درخت زندگی
از نکات جالب توجه دیگر در این بازی رنگ شخصیت هاست که به طور خیلی دقیقی کار شده است. بیشترین رنگی که در این بازی استفاده شده است رنگ های “آبی” و “سبز” است. دوستان شما در این بازی که تقریبا بیشتر “demon” یا همان “جن” هستند به رنگ آبی و تقریبا ۹۰% دشمنان شما و کسانی که در این بازی باید نوسط شما کشته شوند سبز رنگ هستند. به تصاویر زیر دقت کنید
 
یکی از دوستان شما در این بازی “جن به رنگ آبی”
 
دشمنان شما به رنگ سبز
 
دشمن شما به رنگ سبز – از نکات دیگر این بازی ضعیف شمردن “انسان” و قدرت داشتن “اجنه” می باشد. به متن زیر عکس دقت کنید
 
دشمن شما به رنگ سبز
 
دشمن شما به رنگ سبز
در طول بازی شما به زمین نیز خواهید آمد. شاید این قضیه به “رجعت” نیز ربط داشته باشد. زمانیکه شما به زمین بر میگردید ۴ فرشته نیز همراه شما در زمین وجود دارند که یکی از آن چهار فرشته زن است.
 
چهار فرشته ای که در به زمین می آیند.
 
فرشته ی زن که به زمین می آید
تصاویر زیر را هم بدون شرح ببینید…
 
 
 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 18:1 ] [ mohammad javad yaghoubi ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امید وارم لحظات خوشی را در این وبلاگ بگذرانید.برای شادی روح شهدا وامام راحب وسلامتی امام زمان (عج) صلوات.
آرشيو مطالب
آمار وب
امکانات وب

محل قرار گرفتن کد هاي اضافي

 براي امکانات وب

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 14409
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



پخش زنده حرممهدویت امام زمان (عج)
☼ ساخت کد صوتی مهدوی برای وبلاگ ☼